onsdag 27. februar 2008

skole arbeid på bloggen !

YRKESUTØVELSE !

med drama tenker jeg på :
- jeg tenker på dette med og formiddle noe! få frem et budskap ved å gjøre rollespill eller en handling ved og bruke drama .
- jeg tenker også på teater . hvor det er en forestilling som blir spilt med skuespillere .osv.
- samarbeid er også en ting jeg tenker på når vi snakker om drama . dette er fordi det ofte trengs flere en bare 1 person når man lager et dramastykke, og da må man ofte samarbeide mellom flere parter.

mine erfaringer med å stå foran andre og fremføre eller spille rollespill osv :

den er ikke så mye og skryte av . jeg har vært med på å spille et skuespill i 7 klasse " avsluttningsspillet " hadde ikke så stor rolle da ! men når jeg gikk på vollen ungdomsskole så har vi vært år noe som heter vollen grand prix. der har jeg vært med som sanger danser , og også skuespiller . det var morro . jeg er alltid nervøs uansett hva det er jeg skal gjøre. jeg liker ikke noe særlig å st foran klassen og holde foredrag , men det er vel noe jeg ikke slipper unda !

mine erfaringer med dramaarbeid:

som jeg sa litt i oppgaven over , jeg var med på 7 klasse avsluttningen , og så har jeg vært med på vollen grand prix . da var jeg skuespiller og spilte Ari Ben ! :D men mer har jeg vel ikke. selvom jeg synes det ser veldig morsomt ut å være med på store stykker . jeg blir så engasjert når jeg ser på stykker f.eks spellermann på taket . der er det drama og musikk , og jeg synes det ser veldig morro ut.

jeg liker/liker ikke drama fordi :

jeg er glad i drama fordi det er underholdene. men da liker jeg det best som tilskuer . ikke som skuespiller . jeg synes det er gøy og se på fordi det er helt utrolig hvordan de gjør det på scenen . det ser ikke ut som at det er noe problem og stå oppe på scenen . og hvordan de klarer og få frem karakteren i skuespillet . utsolig morro og se på . men jeg liker ikke selv og være en av skuespillerne . egentlig har jeg aldri prøvd , men jeg vet jo med meg selv at jeg er ikke den som liker å stå på scenen og slippe meg helt løs. for jeg blir jo veldig nervøs !

1 kommentar:

Anne Marit sa...

Meget bra arbeid. Du har kommet med nyttige og gode innspill om det å arbeide i grupper.

Flott at du ser at dramaarbeid krever samarbeidsferdigheter. Dette får du bruk for i vårt neste gruppearbeid.